על פי מחקר עדכני שערכה סיטיגרופ על תעשיית המוזיקה האמריקאית עולה התמונה המעניינת והמורכבת הבאה :
צרכני המוזיקה בארצות הברית מוציאים יותר כסף מאי פעם על מוזיקה (20 מיליארד דולר בשנה) והרווחים מהופעות ,הורדות , מכירות פיזיות ופרסום מסתכמים ב 43 מיליארד דולר בשנה.
נשמע טוב אלא שהמוזיקאים עצמם מרוויחים רק חמישה מיליארד דולר מהעוגה הזאת שהם כ 12 אחוז בעוד שרוב מוחלט של 88 אחוז הולך לאמרגנים לחברות התקליטים ולמפיצים.
עם זאת מדובר בשינוי לטובה משום שהנתון הזה אם משווים אותו לזה שהתקיים בשנת 2000 בה הרוויחו המוזיקאים רק כ – 7 אחוז מסך ההכנסות של המוזיקה בארצות הברית
עוד קובע המחקר של חברת סיטיגרופ כי בין השנים 2000 ל 2009 שרר קיפאון עמוק בשוק המוזיקה האמריקאי וזאת בשל הקשיים של התעשייה להסתגל לפופולאריות של האינטרנט והירידה הדרמטית במכירות דיסקים.
עיקר העלייה בהכנסות המוזיקאים מיוחסת לפופולריות העולה של ההופעות החיות (בנוסף לעלייה במנויים לשירותי סטרימינג). ההבנה של המוזיקאים שסיבובי הופעות ארוכים ורבים הם הדרך היחידה כמעט להתפרנס ממוזיקה היום הביאה גם לעליית הרווחים הכללית בתעשייה.
עוד מעריכים במחקר של סיטיגרופ כי המגמה של צמיחה ברווחי המוזיקאים תימשך ובנוסף שירותי ענקיות הסטרימינג יעמיקו את מעורבותם בשוק המוסיקה ואף ייכנסו לתחום הפקת והפצת הופעות חיות.
מתוך הארץ (איתמר זהר) 12/8/18